Prodej firmy

  • Chcete prodat celou firmu nebo její část?
  • Hledáte strategického investora?
  • Jednáte s někým o prodeji a potřebujete poradit a zkontrolovat postup?

         

  Prvně vás požádáme o vyplnění formuláře, informace v něm jsou obecného charakteru a slouží pro naši přípravu a orientaci, v žádném případě se v této fázi nezveřejňují. Následovat bude osobní schůzka, do této doby probíhá naše komunikace v režimu „utajení“, na schůzce se dohodneme na rozsahu spolupráce, způsobu a formě publicity zamýšleného odprodeje firmy. Tento postup je nezbytný, ne každý prodej firmy vyžaduje zveřejnění a někdy informace, že je firma na prodej, může podstatně snížit její cenu (typicky v případě úzkoprofilových produktů nebo služeb osobního charakteru, kdy je na trhu jen několik firem a při zveřejnění, že je některá k prodeji či hledá investora, dochází k odlivu odběratelů ve prospěch konkurence).

 

  Další postup je velmi individuální, záleží na přání prodávajícího, standardně vždy začínáme smlouvou o spolupráci a stanovením prodejní ceny. Následuje realizace prodejní strategie, oslovení potenciálních kupců či investorů.

 

  Při prodeji firmy provádíme firemní audit za účelem zpracování informací o prodávané společnosti, patří sem následující činnosti:

 

 

  • Analýza majetku, závazků a pohledávek společnosti (kategorizace majetku, prověření likvidity majetku, možnosti využití..)
  • Finanční analýza (poměrové nebo rozdílové ukazatele)
  • Daňová analýza (vyhodnocení daňových rizik, možností daňových úlev…)
  • Právní analýza (vyhodnocení právních vztahů v nichž je prodávaná společnost, a to z hlediska obchodního práva, občanského práva, pracovního práva a případně trestního práva)
  • Personální analýza (rozbor strukturace zaměstnanců, řešení problémů přezaměstnanosti, tvorba pracovněprávních dokumentů, např. pracovní a manažerské smlouvy, vnitřní organizační předpisy…)
  • Softwarová analýza (vyhodnocení používaných informačních technologií)

Cílem firemního auditu při prodeji firmy je eliminace rizik, která existují a kterým předcházíme. Mezi největší úskalí patří inkasování nízké ceny, právní spory, špatná preciznost smluvních ujednání. Rizika je možno snížit na minimum pouze dokonale zvládnutou agendou prodeje, garantujeme při prodeji společností vytvoření zajišťovacích instrumentů, které zaručí úspěch transakce.

Copyright © 2008 EKONRAD s.r.o., All Rights Reserved | Webdesign by Fresh Services, s.r.o.
EKONRAD s.r.o. / Tel.: +420 731 74 60 60 / Fax: +420 538 70 71 25 / E-mail: info@spravafirmy.cz
EKONRAD s.r.o.
Web spravafirmy.cz je portál zaměřený na běžný i krizový chod malých a středních podniků. Návštěvníci tohoto webu mohou přes jednotlivé sekce získat naším prostřednictvím účinnou pomoc jak při řešení svých aktuálních nesnází…

Více zde